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Research Article

Clinical Experience with Acth and Adrenocortical Steroids in 96 Cases of Rheumatoid Arthritis.: A 7½ Year Study

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Pages 275-285 | Published online: 10 Nov 2014
 

Summary

The authors report observations made over two 45-month periods comprising 68 and 28 patients with rheumatoid arthritis treated with ACTH, cortisone or prednisone. In period I less than one third obtained working capacity against more than one half in period II. This improvement of the results achieved was mostly due to the selection of patients for the hormone therapy. The complications were few and in no case lethal. Despite the four most important drawbacks to steroid treatment — the liability to peptic ulcerations, increased susceptibility to infections, the possibility of osteoporosis developing, the tendency to temporary-adrenal insufficiency — the authors are uncompromising in the value of this form of treatment in certain patients with rheumatoid arthritis. They stress, however, that the hormone therapy is of value only within a narrow range of indications.

Résumé

Les auteurs font un rapport sur des observations faites durant deux périodes de 3 ans et 3/4 comprenant 68, respectivement 28 malades atteints de polyarthrite chronique évolutive et traités à l'ACTH, à la cortisone ou à la prednisone.

Dans la période I moins d'un tiers des patients recouvrèrent leur capacité de travail par rapport à plus de la moitié dans la période II. Cette amélioration des résultats obtenus était principalement due à la sélection des malades pour l'hormonothérapie. Il y eut peu de complications et celles-ci ne furent létales dans aucun cas.

Malgré les quatre désavantages les plus importants du traitement aux stéroïdes, savoir le risque d'ulcérations peptiques, la prédisposition accrue aux infections, la possibilité du développement d'ostéoporose et la tendance à une insuffisance surrénale temporaire, les auteurs sont convaincus de la valeur de cette forme de traitement dans certains cas de polyarthrite chronique évolutive. Ils insistent néanmoins sur le fait que l'hormonothérapie n'a de valeur que dans un domaine d'indications restreint.

Zusammenfassung

Die Verfasser berichten über Beobachtungen, die während zwei Perioden, jede von 3 3/4 Jahren Dauer, an 68 bezw. 28 Patienten mit chronischem Gelenkrheumatismus gemacht wurden, die in dieser Zeit mit ACTH, Kortison oder Prednison behandelt worden waren.

In der Periode I erreichten weniger als ein Drittel der Patienten ihr Arbeitsvermögen wieder gegenüber mehr als der Hälfte in Periode II. Diese Fortschritte in den erzielten Resultaten waren zumeist der Auswahl von Patienten für die Hormontherapie zu verdanken. Es gab nur wenige Komplikationen und diese hatten in keinem Falle tödlichen Ausgang.

Trotz der vier wichtigsten Nachteile der Behandlung mit Steroiden — dem Ausgesetztsein für peptische Geschwüre, der erhöhten Anfälligkeit für Infektionen, der Möglichkeit der Entwicklung von Osteoporose und der Neigung zu zeitweiser ungenügender Leistung der Nebennieren — sind die Verfasser dennoch vom Wert dieser Behandlungsform bei gewissen Patienten mit chronischem Gelenkrheumatismus fest überzeugt. Sie betonen jedoch, dass die Hormontherapie nur innerhalb eines begrenzten Bereichs von Indikationen von Wert ist.

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