254
Views
2
CrossRef citations to date
0
Altmetric
Original Articles

RAPID INDUCTION ANALGESIA FOR CAPSAICIN-INDUCED PAIN IN UNIVERSITY STUDENTS: A Randomized, Controlled Trial

Schnellinduktionsanalgesie (RIA) bei Capsaicin-induziertem Schmerz bei Universitätsstudenten: Eine randomisierte, kontrollierte Studie

L’analgésie à induction rapide (AIR) pour soulager la douleur induite par la capsaïcine chez des étudiants universitaires: un essai clinique randomisé

Inducción rápida de analgesia (IRA) por dolor inducido por capsicina en Estudiantes Universitarios: Un ensayo controlado aleatorio

&
Pages 428-450 | Received 13 Oct 2017, Accepted 05 Apr 2018, Published online: 28 Aug 2018
 

Abstract

The effect of rapid-induction analgesia (RIA) hypnosis on capsaicin-induced pain was tested in 60 healthy volunteers allocated randomly to 1 of 3 conditions: listening to an RIA recording several times before and then during the session, only the in-session RIA intervention, or listening to relaxing music (the control condition). Participants who had listened to the RIA recording beforehand were significantly more relaxed than controls when differences between the groups were identified for pain intensity. These findings suggest that relaxation induced by RIA recordings can alleviate the affective component of pain. In addition, benefits of RIA may strengthen with practice.

Kathryn James und Peter D. Drummond

Abstract: Es wurde der Effekt einer Schnellinduktionsanalgesie-Hypnose (RIA) auf Capsaicin-induzierten Schmerz bei 60 gesunden Freiwilligen untersucht, die zufallsmäßig 1 bis 3 Bedingungen zugeordnet wurden: ein paar Mal eine aufgenommene RIA-Aufnahme vor und dann während der Sitzung anhören, nur während der Sitzung die RIA-Intervention anhören oder Entspannungsmusik hören (Kontrollbedingung). Teilnehmer, die vor der Sitzung die RIA-Aufnahme angehört hatten, waren signifikant entspannter als die der Kontrollgruppe, wenn es um die Identifizierung der Unterschiede zwischen den Gruppen in Bezug auf die Schmerzintensität ging. Diese Ergebnisse weisen darauf hin, daß Entspannung, die durch RIA-Aufnahmen entsteht, die affektive Komponente von Schmerz mildern kann. Außerdem könnte es sein, daß die Vorteile der RIA mit regelmäßiger Übung zusätzlich gestärkt werden.

Stephanie Riegel, M.D.

Kathryn James et Peter D. Drummond

Résumé: L’effet d’analgésie à induction rapide (AIR) provoqué par l’hypnose sur la douleur induite par la capsaïcine a été testé chez 60 volontaires sains répartis aléatoirement entre trois groupes: un groupe devant écouter plusieurs fois, avant et durant la séance, un enregistrement favorisant l’effet d’AIR; un groupe participant à une séance d’intervention d’AIR seule; et un groupe devant écouter de la musique relaxante (le groupe témoin). Au classement des groupes selon l’intensité de la douleur ressentie, les participants qui avaient écouté l’enregistrement d’effet d’AIR au préalable étaient nettement plus détendus que ceux du groupe témoin. Ces résultats indiquent que la relaxation induite par les enregistrements favorisant l’effet d’AIR peut atténuer la composante affective de la douleur. De plus, les bienfaits de l’AIR peuvent devenir plus importants avec la pratique.

Johanne Raynault

C. Tr. (STIBC)

Kathryn James y Peter D. Drummond

Resumen: Se evaluó el efecto de la inducción rápida de analgesia (IRA) hipnótica en dolor inducido por capsicina en 60 voluntarios sanos asignados aleatoriamente en 1 de 3 condiciones: escuchar una grabación de IRA varias veces antes y luego durante la sesión; solamente la intervención IRA en la sesión, o escuchar música relajante (la condición control). Los participantes que escucharon la grabación IRA antes estuvieron significativamente más relajados que los controles cuando se identificaron las diferencias entre grupos para la intensidad de dolor. Estos resultados sugieren que la relajación inducida por la grabación IRA puede aliviar el componente afectivo del dolor. Adicionalmente, los beneficios de IRA podrían fortalecerse con la práctica.

Omar Sánchez-Armáss Cappello

Autonomous University of San Luis Potosi, Mexico

Conflicts of Interest

The authors have no conflicts of interest to declare. This article has not been submitted for publication, nor has it been published elsewhere.

This study is registered with the Australia and New Zealand Clinical Trials Registry, registration ACTRN12614001034628.

Additional information

Funding

This research did not receive any specific grant from funding agencies in the public, commercial, or not-for-profit sectors.

Reprints and Corporate Permissions

Please note: Selecting permissions does not provide access to the full text of the article, please see our help page How do I view content?

To request a reprint or corporate permissions for this article, please click on the relevant link below:

Academic Permissions

Please note: Selecting permissions does not provide access to the full text of the article, please see our help page How do I view content?

Obtain permissions instantly via Rightslink by clicking on the button below:

If you are unable to obtain permissions via Rightslink, please complete and submit this Permissions form. For more information, please visit our Permissions help page.