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Original Articles

Love at first sight: psychoanalytic psychotherapy with an adolescent boy with severe physical disabilities

Pages 303-316 | Published online: 16 Feb 2011
 

Abstract

“ … beauty and its linked attributes goodness,hope and truth, form the bedrockfor mental health in all of us.”(Reid, 1990)

The content of this paper reflects the title but it expands upon the technical issues encountered right from the beginning of the assessment. These technical difficulties include the management of physical pain during sessions and the request by the patient for physical interventions as well as contact. The problem of discrimination in the setting is discussed: therapist and patient had to make do with a medical room with no windows. The question of how ending can be possible in the context of a patient's intense desire for the therapy to continue is also explored.

“ La beauté et les qualités qui lui sont associées – bonté, espoir et vérité – sont le fondement de la bonne santé psychique de chacun. ” (S. Reid, 1990).

Tout en étant un reflet fidèle de son titre, le contenu de cet article explore en outre les problèmes techniques rencontrés dès les tout premiers entretiens préliminaires avec ce patient adolescent. Parmi ces difficultés techniques on peut citer la prise en compte de la douleur physique pendant les séances et les demandes, adressées au thérapeute par son patient, de contact et d'interventions physiques. Le problème de la discrimination quant au cadre matériel de la thérapie est soulevé : patient et thérapeute devaient se contenter d'un petit bureau médical sans fenêtre. La question de la terminaison d'une thérapie malgré le souhait ardent du patient de la poursuivre est examinée.

Schönheit und die damit verbundenen Attribute von Güte, Hoffnung und Wahrheit, bilden in uns allen den Grundstein für psychische Gesundheit.” (Reid, 1990)

Der Inhalt dieses Artikel reflektiert den Titel, aber es werden auch technische Fragen, denen man gleich von Anfang an im Erstgespräch begegnet, behandelt Diese technischen Schwierigkeiten schliessen die Behandlung von physischem Schmerz während der Stunde und die Bitte des Patienten um körperliche Interventionen wie auch Kontakt ein. Es wird das Problem der Diskriminierung im Setting diskutiert: Therapeut und Patient mussten mit einem Arztzimmer ohne Fenster zurechtkommen. Es wird auch die Frage erörtert , wie angesichts des intensiven Wunsch des Patienten nach Fortsetzung der Therapie, ein Ende möglich ist.

Riassunto: Il contenuto dell'articolo è racchiuso nel titolo, ma si sofferma sulle questioni tecniche incontrate fin dall'inizio della valutazione. Queste difficoltà tecniche includono la gestione del dolore fisico durante le sedute e la richiesta del paziente di interventi fisici oltre che di contatto. Viene discusso il problema della discriminazione nel setting: la terapeuta ed il paziente dovettero accettare una sala medica senza finestre come stanza di terapia. Viene anche esplorata la questione di come finire la terapia in un contesto nel quale c'è un forte desiderio da parte del paziente di continuare il lavoro.

Notes

1 Part of this section on touch will be in a chapter (‘The issue of Physical Contact in Psychoanalytic Work with Children and Adolescents’) in the forthcoming book: Dialogues on Touch in the Psychoanalytic Space, edited by G, Galton, Published: Karnac. Kind permission to reproduce has been given by Karnac.

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