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Original Article

Problems in the management of combined brachial plexus and spinal cord injuries

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Pages 57-70 | Accepted 01 Mar 1981, Published online: 28 Jul 2009
 

Abstract

Summary

Despite the fact that spinal cord injury is rarely seen without other injuries, the association with brachial plexus lesions has been very infrequently reported. Eleven cases of such injuries are reported, six as a result of motorcycle accidents. The brachial plexus lesion is often overlooked because clinical attention is naturally directed to the spinal cord. The patient often is unable to give a coherent history due to head injury, and the paralysis may be thought to be due to the spinal cord lesion or the head injury. The brachial plexus lesion greatly complicates rehabilitation and requires attention to detail at all stages, preferably by rehabilitation teams experienced in this field.

Résumé

Bien que les traumatismes vertébro-médullaires s'accompagnent couramment d'autres lésions, l'association avec une atteinte du plexus n'a été que très rarement rapportée. Dans le présent travail, on a décrit 11 cas dont 6 consécutifs à un accident de moto. La lésion du plexus passe souvent inaperçue, étant donné que l'attention à l'examen clinique est focalisée sur l'atteinte mědullaire. Lorsque la victime présente concomitamment un traumatisme craˇnien, il est souvent difficile d'obtenir une anamnèse précise. Le déficit moteur aux membres supérieurs est alors interprété comme étant une conséquence de la lésion médullaire ou cérebrale. La présence d'une atteinte du plexus complique la rééducation fonctionnelle et exige de la part du kinésithérapeute une grande expérience et un sens d'observation poussé.

Zusammenfassung

Obwohl traumatische Querschnittsläsionen häufig mit einem Polytrauma einhergehen sind gleichzeitige Plexusläsionen doch relativ selten. Es wird über 11 solche Fälle berichtet, von denen sechs durch einen Motorradunfall verursacht wurden. Da bei der klinischen Untersuchung im Akutstadium die Rückenmarksläsion im Vordergrund steht, können Plexusschäden übersehen werden. Bei gleichzeitigem Schädeltrauma ist der Patient nicht immer fähig, genaue Angaben über den Unfallhergang zu machen; deshalb wird als Lähmungsursache an der oberen Extremität oft eine Rückenmarksläsion oder ein Schädel-Hirntrauma vermutet. Plexusläsionen erschweren das Rehabilitationsprogramm beträchtlich und fordern vom Therapeuten grosse Erfahrung und Beobachtungssinn.

Additional information

Notes on contributors

J. R. Silver

It is with great sadness that we have to inform the readership of the Journal that shortly after completing the final editorial work on this Special Issue, Professor Kalman Jacob Mann was seriously injured in a car accident and subsequently died.

Professor Mann was responsible for establishing the two Hadassah Hospitals and Community Health Centres in Jerusalem and for the past 20 years headed the Presidium of Yad Sarah, Israel's largest community based, volunteer operated organization which provides a spectrum of free or nominal cost home care services nation-wide.

We offer our condolences to his family and friends, and trust that this Special Issue stands as a testament to his work in the field.

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