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Research Article

Corticosteroid Therapy for Rheumatoid Arthritis: Some Practical and Theoretical Observations

Pages 241-248 | Published online: 10 Nov 2014
 

Summary and Conclusions

The effect of two recently developed corticosteroids (6α, 9α-difluoro-21-methyl prednisolone and 6α-fluoro-16α-methyl prednisolone (paramethasone)) have been studied in a group of 24 rheumatoid arthritic patients who had already received corticosteroid therapy for a mean period of 5 years. The latter steroid was thought superior to the former in some respects but neither appeared to be of more value than prednisolone. In assessing the worthwhileness of prolonged corticosteroid therapy attention was drawn to the radiological evidence and in particular to the finding, in three groups of patients, that articular bone that should have been destroyed remained radiologically and functionally normal. This finding, in company with others, was made the basis for a hypothesis that the beneficial effects of low dosage corticosteroid therapy are not due to an anti-inflammatory action. Some of the possible implications of this hypothesis were discussed.

Résumé

L'effet de deux corticostéroïdes (6α, 9α-difluoro-21-methyl prednisolone et 6α-fluoro-16α-methyl prednisolone (paramethasone)) récemment développés a été étudié dans un groupe de 24 malades atteints de polyarthrite chronique évolutive ayant reçLu précédemment une thérapie de corticostéroïdes durant une période moyenne de 5 années. Le deuxième stéroïde était sensé supérieur au premier sous certains rapports mais aucun d'eux ne parut pas être de plus grande valeur que le prednisolone. En jugeant l'utilité d'une thérapie prolongée aux corticostéroïdes, l'attention fut attirée sur l'évidence radiologique et en particulier sur la constatation dans trois groupes de malades que l'os articulé qui devait être détruit était resté normal, en certains cas, au point de vue radiologique et fonctionnel. On a conclu que les effets bénéfiques de la thérapie à corticostéroïdes de bas dosage ne sont pas dus à une action anti-inflammatoire. Certaines des implications de cette hypothèse font l'objet d'une discussion.

Zusammenfassung

Die Wirkung von zwei vor kurzem entwickelten Corticosteroiden (6α, 9α-difluoro-21-methyl prednisolone und 6α-fluoro-16α-methyl prednisolone (paramethasone)) wurde in einer Gruppe von 24 an chronischem Gelenkrheumatismus leidenden Patienten studiert, welche einer Corticosteroid-Therapie während einer Periode von 5 Jahren bereits unterzogen worden waren. Letzteres war jenem in gewisser Beziehung überlegen, jedoch schien keines davon einen höheren Wert als das Prednisolon aufzuweisen. Um den Wert einer längeren Corticosteroid-Therapie zu beurteilen wurde die Aufmerksamkeit auf die radiologischen Befunde gerichtet, insbesondere auf die Feststellung in drei Patientengruppen, dass Gelenkknochen, die zerstört worden sein müssten, radiologisch und funktionsmässig normal geblieben waren. Verf. meint, dass die günstigen Wirkungen der Corticosteroid-Therapie mit geringen Dosen nicht auf eine anti-inflammatorische Wirkung zurückzuführen sei. Einige möglichen Folgerungen dieser Hypothese wurden besprochen.

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