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Research Article

Dyspepsia in Patients with Rheumatoid Arthritis

Pages 112-121 | Published online: 10 Nov 2014
 

Summary

A series of 533 patients with definite Rheumatoid Arthritis was investigated in order to assess the incidence of dyspepsia and its relationship to drug treatment.

Patients with Rheumatoid Arthritis have a tendency to dyspepsia which is usually manifest in the early years of the Rheumatoid Arthritis. This tendency is not due solely to the therapy which the patients receive. When the dyspepsia commences after the Rheumatoid Arthritis the barium meal often fails to reveal any abnormality.

Salicylates, phenylbutazone and corticosteroids all cause dyspepsia but they do not appear to be a factor in producing chronic peptic ulceration. When steroids are given to patients with peptic ulceration there is a greatly increased risk of severe gastrointestinal complications.

Résumé

Une série de 533 patients atteints de polyarthrite chronique évolutive définie a été examinée en vue d'évaluer l'incidence des cas de dyspepsie et leur relation avec le traitement par drogues.

Les patients souffrant de polyarthrite chronique évolutive ont une tendance à la dyspepsie habituellement manifeste dans les premières années de la polyarthrite. Cette tendance n'est pas due exclusivement à la thérapie appliquée aux malades. Si la dyspepsie se présente après l'accès de polyarthrite, l'administration de baryum ne permet souvent pas de révéler une anomalie.

Les salicylates, le phénylbutazone et les corticosteroïdes provoquent tous de la dyspepsie mais ils ne semblent pas constituer un facteur produisant une ulcération peptique chronique. Lorsque des stéroïdes sont administrés à des patients avec ulcération peptique, ces stéroïdes augmentent considérablement le risque de graves complications gastrointestinales.

Zusammenfassung

Eine Reihe von 533 Patienten, bei denen chronische Gelenkentzündung festgestellt wurde, wurde untersucht, um die Häufigkeit von Dyspepsie und deren Beziehung zur Arzneimittelbehandlung zu erforschen.

Patienten mit chronischer Gelenkentzündung neigen zur Dyspepsie, die im allgemeinen im frühen Stadium der chronischen Gelenkentzündung auftritt. Diese Tendenz ist nicht allein auf die Therapie zurückzuführen, welcher die Patienten unterzogen wurden. Wenn die Dyspepsie erst nach Auftreten der chronischen Gelenkentzündung beginnt, ist es durch die Zuführung von Barium oft nicht möglich, eine Anomalie nachzuweisen.

Sowohl Salicylate wie auch Phenylbutazon und Kortikosteroide verursachen Dyspepsie, sie scheinen jedoch nicht ein Faktor für die Erzeugung einer chronischen, peptischen Geschwürsbildung zu sein. Wenn Steroide Patienten mit peptischer Geschwürsbildung verabreicht werden, besteht ein bedeutend grösseres Risiko für schwere gastrointestinale Komplikationen.

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