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Research Article

Antimyocardial Serum Factors in Rheumatic Fever Detected by the Immunofluorescence Method

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Pages 267-278 | Published online: 10 Nov 2014
 

Summary

Antimyocardial serum factors were examined by means of the indirect immunofluorescence method, with special regard to rheumatic fever and rheumatic carditis, using human (adult, neonatal and embryonal) as well as rabbit heart tissue sections as substrates.

In the group of 74 patients with a rheumatic fever attack, positive sarcolemmal-subsarcolemmal reaction was observed, in 43.24 % cases, associated occasionally with intermyofibrillar reaction; prevailing incidence was found in patients with active carditis, preexisting valvular disease and in patients with a greater number of repeated attacks. The authors failed to determine the relation between antimyocardial factors on the one side and the titer of streptococcal antibodies (ASO, ASH) as well as indices of humoral activity on the other side.

A suppression of antimyocardial immunofluorescence reaction was observed in some cases of treatment with high doses of glucocorticoids. The incidence of antimyocardial serum factors also in other rheumatic and collagen diseases, especially in systemic lupus erythematosus and rheumatoid arthritis, was less frequently recorded.

Antimyocardial serum factors (anti-sarcolemmal-subsarcolemmal) can be considered as immunoglobulins reacting not only with homologous, but also with heterologous antigenic material and due to their frequent occurrence characteristic, but not specific, for rheumatic fever. Their biological function considered on the basis of the present knowledge in the discussion, has not been definitely explained so far.

Résumé

Les facteurs de sérum antimyocardial ont été examinés au moyen de la méthode d'immunofluorescence indirecte en tenant compte spécialement de la fièvre rhumatismale et de la cardite rhumatismale à l'aide de sections de tissu du coeur humain (adulte, néonatal et embryonal), ainsi que du coeur de lapin, comme substratum.

Dans le groupe de 74 malades atteints d'accès de fièvre rhumatismale, les auteurs ont observé une réaction positive sarcolemmale-subsarcolemmale dans 43,24 % des cas, associée occasionnellement avec une réaction intermyofibrillaire. Ils trouvèrent une incidence dominante chez les malades atteints de cardite active, d'affection valvulaire préexistante et chez les patients ayant eu un nombre assez considérable de crises répétées. Les auteurs ont manqué toutefois de déterminer la relation entre les facteurs antimyocardiaux d'une part et le titre d'anticorps streptococciques (ASO, ASH) caractérisé par leur activité humorale d'autre part.

Une suppression de la réaction d'immunofluorescence antimyocardiale fut observée dans certains cas de traitement à hautes doses de glucocorticoïdes. L'incidence des facteurs de sérum antimyocardial dans d'autres maladies rhumatismales et les maladies du collagène, notamment dans les cas de lupus érythémateux et de polyarthrite chronique évolutive, a été constatée plus rarement.

Les facteurs de sérum antimyocardial (antisarcolemmal-subsarcolemmal) peuvent être considérés comme immunoglobulines réagissant non seulement avec matière homologue mais aussi avec matière hétérologue antigène se distinguant par leur fréquente occurrence caractéristique mais non spécifique pour la fièvre rhumatismale. Leur fonction biologique considérée à la base des notions actuelles dans la discussion n'a pas encore pu être expliquée définitivement.

Zusammenfassung

Die antimyokardialen Serumfaktoren wurden mit Hilfe der indirekten Immunofluoreszenz-Methode unter besonderer Berücksichtigung des rheumatischen Fiebers und der rheumatischen Karditis bei Anwendung menschlicher (erwachsener, neonataler und embryonaler) sowie Kaninchen-Herzgewebeschnitte als Substrat untersucht.

In einer Gruppe von 74 Patienten mit rheumatischen Fieberanfällen wurde bei 43,24 % der Fälle eine positive sarkolemmale-subsarkolemmale Reaktion beobachtet, gelegentlich in Verbindung mit einer intermyofibrillaren Reaktion. Vorherrschendes Auftreten wurde bei Patienten mit aktiver Karditis, vorherbestehendem Klappenfehler und bei Patienten mit einer grösseren Anzahl von wiederholten Anfällen festgestellt. Die Verfasser vermochten nicht die Beziehung zwischen einerseits den antimyokardialen Faktoren und andererseits dem Titer von Streptokokkenantikörpern (ASO, ASH) durch die humorale Aktivität gekennzeichnet, bestimmen.

In gewissen Fällen, wo die Patienten mit grossen Mengen von Glukokortikoiden behandelt worden waren, wurde eine Beseitigung der antimyokardialen Immunofluoreszenz-Reaktion beobachtet. Weniger oft hat man in anderen rheumatischen und kollagenen Krankheiten, insbesondere in Fällen von systemischem Lupus erythematosus und chronischem Gelenkrheumatismus, ein Auftreten von antimyokardialen Serumfaktoren festgestellt.

Antimyokardiale Serumfaktoren (anti-sarkolemmale-subsarkolemmale) betrachtet man am besten als Immunoglobuline, die nicht nur mit homologem sondern auch mit heterologem antigenem Material reagieren, und die, wegen ihres häufigen Auftretens für rheumatisches Fieber charakteristisch aber nicht spezifisch sind. Vom Gesichtspunkt der heutigen Kenntnisse betrachtet konnte in der Diskussion bisher noch keine endgültige Erklärung ihrer biologischen Funktion abgegeben werden.

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