20
Views
12
CrossRef citations to date
0
Altmetric
Original Article

Vestibular Symptoms in Idiopathic Facial Palsy

&
Pages 15-18 | Received 28 Dec 1973, Published online: 08 Jul 2009
 

Abstract

One week after the onset of the paralysis 75% respectively 92% of the patients with Bell's palsy presented with a spontaneous or/and positional nystagmus. The spontaneous vestibular symptoms are discrete and usually not subjectively realized by the patients. No direct correlation between the degree of the vestibular disturbance and the severity of the facial nerve palsy has been found in the first week after onset of the paralysis. Only the time evolution of the spontaneous vestibular signs (particularly of the positional nystagmus) showed whether the lesion of the VII nerve was reversible or not. The present study does not confirm therefore the hypothesis that the vestibular signs present in Bell's palsy may be used for the prognostic assessment of the lesion. The quality and evolution of the vestibular signs found in Bell's palsy do confirm, on the other hand, the surgical observation that the most common site of lesion of the facial nerve in idiopathic palsy is the entrance of the Fallopian Canal and not in its more distal course.

Ein Spontan- oder Lagenystagmus wurde bei 75% respektive 92% von 25 Patienten mit einer einseitigen idiopathischen Parese beobachtet. Die spontanen vestibuleären Symptome sind im allgemeinen so diskret, dass sie von den Patienten subjektiv nicht wahrgenommen werden. Eine direkte Korrelation zwischen Grad der vestibuleären Störung und Schwere der Parese konnte in der ersten Woche nach Einsetzen der Läsion nicht nachgewiesen werden. Der weitere Verlauf der vestibuleären Störungen (vor allem der Lagenystagmus) zeigte dagegen, ob die Läsion des Gesichtsnerven reversibel war oder nicht. Die vorliegende Untersuchung zeigt, dass aus der vestibuleären Symptomatik kleine Schlüsse in bezug auf die Prognose einer Bell'schen Parese gezogen werden können. Die Art und der Verlauf der vestibuleären Zeichen bei einer Bell'schen Parese bestätigen, dass der Ort der Läsion am häufigsten am Anfang des Fallopischen Kanals und nicht weiter distal liegen muss.

Reprints and Corporate Permissions

Please note: Selecting permissions does not provide access to the full text of the article, please see our help page How do I view content?

To request a reprint or corporate permissions for this article, please click on the relevant link below:

Academic Permissions

Please note: Selecting permissions does not provide access to the full text of the article, please see our help page How do I view content?

Obtain permissions instantly via Rightslink by clicking on the button below:

If you are unable to obtain permissions via Rightslink, please complete and submit this Permissions form. For more information, please visit our Permissions help page.