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Research Article

Subacute Rheumatoid Arthritis in Old Age II: Diseases under Diagnostic Exclusions

Pages 102-112 | Published online: 10 Nov 2014
 

Summary

In 85 old age patients with subacute, classical and definite rheumatoid arthritis (RA) complying with the American Rheumatism Association's positive diagnostic criteria the following was observed concerning the exclusions:

No data supported the diagnosis rheumatic fever or acute infectious arthritis. 2 patients (2 %) possibly had Reiter's syndrome. In 2 patients with paraproteinemia multiple myeloma was probable in 1 (1 %). 1 patient (1 %) died from lymphoma. 11 patients (13 %) probably had gout, possibly iatrogenic in 4. Another 7 patients (8 %) showed hyperuricemia, perhaps iatrogenic in 2. Finally, 2 patients (2 %) had psoriasis.

The 15 patients (18 %) with diseases listed under the exclusions were classified separately. The other 9 patients (10 %) were listed separately. A total of 24 patients (28 %) were placed in separate groups for pertinent information. In the total group of 24 patients and among the 15 patients with diseases in the exclusions the incidence of classical RA and positive rheumatoid factor tests did not differ from the findings in the remaining 61 patients.

Résumé

Dans 85 cas de malades âgés atteints de polyarthrite chronique évolutive subaigue, classique et définie (RA) se conformant aux critères diagnostiques positifs de 1'American Rheumatism Association, 1'auteur fit les observations suivantes concernant les exclusions:

Aucune donnée ne confirma la diagnose de fièvre rhumatismale ou de polyarthrite infectieuse aiguë. 2 malades (2 %) avaient peut-être le syndrome de Reiter. Chez 2 malades atteints de paraproteinémie l'un des deux (1 %) souffrait probablement de myélomes multiples. 1 sujet (1 %) mourut à la suite d'un lymphome. 11 malades (13 %) avaient probablement la goutte, peut-être iatrogène dans 4 cas. Un autre groupe de 7 malades (8 %) souffraient d'hyperuricémie, peut-être iatrogène dans 2 cas. Finalement 2 malades (2 %) étaient atteints de psoriasis.

Les 15 malades (18 %) ayant des maladies enregistrées sous les exclusions ont été classifiés séparément. Les autres 9 patients (10 %) furent enregistrés dans une liste séparée. Un ensemble de 24 malades (28 %) ont été placés dans des groupes séparés pour informations pertinentes. Dans l'ensemble de 24 malades et parmi les 15 sujets atteints de maladies comprises dans les exclusions, l'incidence de la RA classique et les tests positifs relatifs au facteur rhumatoïde ne différèrent pas des constatations chez les 61 malades restants.

Zusammenfassung

Bei 85 Patienten in hohem Alter mit subakuter, klassischer und definitiver chronischer Gelenkentzündung (RA) in übereinstimmung mit den positiven diagnostischen Kriterien der American Rheumatism Association wurden hinsichtlich der Exklusionen die folgenden Beobachtungen gemacht:

Keinerlei Daten begründen die Diagnose rheumatisches Fieber oder akute infektiöse Arthritis. 2 Patienten (2 %) zeigten möglicherweise ein Reitersyndrom. Von 2 Patienten mit Paraproteinämie war bei einem (1 %) ein multiples Myelom wahrscheinlich. 1 Patient (1 %) starb an einem Lymphom. 11 Patienten (13 %) hatten wahrscheinlich Gicht, 4 von ihnen wahrscheinlich iatrogene Gicht. Weitere 7 Patienten (8 %) zeigten Hyperurikämie, die vielleicht bei 2 iatrogen war. Schliesslich hatten 2 Patienten (2 %) Psoriasis.

Die 15 Patienten (18 %) mit unter den Exklusionen aufgenommenen Krankheiten wurden getrennt eingestuft. Die anderen 9 Patienten (10 %) wurden in einer separaten Liste geführt. Insgesamt 24 Patienten (28 %) wurden zu zweckdienlicher Information in separate Gruppen eingereiht. In der Gesamtgruppe von 24 Patienten und unter den 15 Patienten mit Krankheiten, die unter die Exklusionen fielen, unterschied sich die Häufigkeit des Auftretens von klassischer RA und positiver Tests zur Feststellung des rheumatoiden Faktors nicht von den Befunden de übrigen 61 Patienten.

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